Nämä asiat saavat minut erittäin kiukkuiseksi:

  1. Kun en ole saanut Coca Cola Lightia n. 12 tuntiin.
  2. Kun joudun kantamaan yksin painavia kauppakasseja. X jaksoi aina kannella minunkin puolestani.
  3. Kun joku tiuskii tai kiukuttelee tyhjästä.
  4. Kun on kiire ja monta asiaa hoidettavana yhtä aikaa.
  5. Kun olen myöhässä.
  6. Kun joku toinen on pahantuulinen.
  7. Kun joku keskeyttää jatkuvasti joko minun tai jonkun toisen paikallaolevan puheen.
  8. Ruuhka ja tungos.

Nämä asiat saavat minut hyväntuuliseksi:

  1. Ystävieni seura.
  2. Aurinko.
  3. Kesä.
  4. Urheilu.
  5. Coca Cola Light ;).
  6. Nukkuminen.
  7. Musiikki.
  8. Kun kissa käpertyy viereen.

Olen saavuttanut seuraavia asioita:

  1. En ajattele Xää enää paljonkaan päivittäin.
  2. Pystyin poistamaan puhelimestani yli 4 vuotta vanhan viestin Xltä. Siinä luki ainoastaan "Pöö rakas." Se oli tärkeä viesti minulle.
  3. Ajatus Xn ja Ruohon näkemisestä esimerkiksi ostarilla ei saa enää sykettäni nousemaan.

Voisin vielä kehittyä näissä:

  1. En kykene katsomaan yhteisiä loma- yms. kuvia.
  2. Eroon kostoajatuksista. Mietin jatkuvasti hetkeä, jolloin voin kostaa Xlle ja kertoa hänelle päin naamaa, punaisena kiukusta huutaen, miten halveksin hänen tekojaan. Voisin vielä vaikka sylkäistä päälle. Tiedän, ettei tällaisista ajatuksista ole mitään hyötyä, varsinkin kun minulle tuskin koskaan tulee tilaisuutta toteuttaa niitä.
  3. Mietin vielä liikaa liikkumisreittejäni Xn ja Ruohon mukaan, esimerkiksi en voi kiertää sellaista lenkkiä, missä joutuisin ohittamaan heidän asuntonsa.