Näin viime yönä paljon unia Xstä ja Ruohosta. Selvittelin heidän ongelmiaan ja olin osa niitä. Unet olivat niin todellisia, että aamulla oli vähän hölmö olo herätessä, kun ei aluksi tiennyt, oliko kaikki oikeasti tapahtunut vai ei. Tiedätte varmaan tunteen. No, minä ainakin tiedän, mikä asia alitajunnassa kummittelee eniten tällä hetkellä.

Uni oli vähän kummallinen ja täynnä ristiriitaisuuksia niin kuin yleensä unet ovat. Toivon, että niiden näkeminen kuitenkin selvitti asioita päässäni.

Olen miettinyt, että ehkä suurin ongelma minulle tässä on se, että oikeasti olen kateellinen Xlle siitä, että hän on tällä hetkellä jatkanut elämäänsä ja oletettavasti on nyt onnellinen. Tai niin ainakin oletan. Mitä muuta voisin? Hän on saanut tahtonsa jälleen kerran läpi ja saanut "unelmiensa naisen" muuttamaan luokseen toiselta puolelta maapalloa.

Tuntuu kamalalta ja ahdistavalta se, että itseäni uusi suhde jonkun kanssa ei kiinnosta vielä tällä hetkellä pätkääkään. Vaikka miten järki sanookin, että oma toimintatapani on oikea pidemmän päälle, se ei paljon tällä hetkellä lohduta. Sitä syyllistää itseään. Ajattelee, että itsessä on jotain vikaa, koska ei kykene jatkamaan yhtä nopeasti kuin toinen.

Kiitos kaikille blogiani kommentoineille lohduttavista järkisanoista. On niitä mukava kuulla, mutta ne eivät saa omaa ajatusmaailmaani silti muuttumaan. Sekin ahdistaa. Toivon, että järkipuhe kuitenkin jää jonnekin alitajuntaan myös kolkuttamaan ja vaikuttaa sieltä käsin. Tuntuu siltä, että oman mielipiteen muuttumiseen auttaa tällä hetkellä vain aika. Ja Ruoho ei ole ollut Suomessa vasta kuin alle viikon - Ruohon tullessa nämä ajatukset vasta alkoivat vaivata mieltäni.

Että ehkä tässä ei ole hätää. Kyllä minä selviän tästä, niin kuin kaikesta muustakin. Minun täytyy vaan sulatella tätä asiaa vähän aikaa.