Suvivirsi soi kirkossa silloin, kun menin ensimmäisen ja toistaiseksi myös ainoan kerran elämässäni naimisiin. Se laulettiin häissämme. En siis ollut naimisissa Xn kanssa, vaan jo aikaisemmin. Siitä asiasta minulla ei ole tarvetta puhua, sen olen jo mielessäni loppuun saakka käsitellyt. Eron jälkeen suvivirren kuuleminen kirpaisi, enää ei. Erosta on aikaa jo kuutisen vuotta.

Xn sisko (#1) soitti minulle eilen. Kysyi olisinko kiinnostunut sokkotreffeistä. No en periaatteessa, mutta vähän ehkä kuitenkin. Tarjolla olevan ehdokkaan ja minun intressit eivät kyllä välttämättä oikein kohtaa. Mies on n. 40-vuotias kahden lapsen isä ja etsii naista tositarkoituksella. Ei kiitos. Voin minä kahvilla käydä ja jutella, mutta ei sitten muuta, ainakaan vielä. Kadutti jo, että annoin siskolle luvan puhelinnumeroni antamiseen tälle miehelle. Pyysin häntä kyllä painottamaan sitä, että minua ei kiinnosta suhdekuviot tällä hetkellä ollenkaan, joten tuskin miehestä koskaan kuuluu. Ja aikaahansahan hän minuun vain tuhlaisi.

Eilen taas oli aikaa remonttihommiin muutama tunti. Porasin ennen salille lähtöä jälleen yhden kaapin seinään (two to go) ja salilta tullessani totesin vielä olevan tunti aikaa hiljaisuuteen, joten porasin toisen. Yksi kaappi enää jäi tälle päivälle ja reikien paikat on merkitty jo valmiiksi seinään. Tänään saan järjestettyä kylppärin, kivaa! Tällä hetkellä kämpässäni vallitseekin aikamoinen sekasotku ja kaaos, kun kaikki kylppärikamat on pitkin eteisen käytävää ja kylppäri taas on täynnä työkaluja, tuoleja ja jakkaroita.

Poraus alkaa olla jo lastenleikkiä. Ei tule edes lihakset kipeäksi ja parasta ehkä kaikessa on se, että en pelkää enää poraa. Se on paras ystäväni. Tuntuu haikealta, että tämän päivän porauksen jälkeen en ehkä vähään aikaan keksi mitä poraisin. Pitäisi ehkä pyrkiä säilyttämään tuntuma siihen laitteeseen, ettei sitten kolmen kuukauden päästä tarvitse aloittaa harjoituksia taas nollasta.

Poraushommien lisäksi maalasin eilen makuuhuoneen nurkkaa. Minulla oli tela (?), jolla olin ajatellut siististi seinän vedellä. Miksi kukaan ei ole kertonut, että tela räiskii ihan hirveästi vai onko minun telassani jotain vikaa? Oli niin kuin olisi suihkussa ollut. Olin ihan täysin maalipisaroiden peitossa. Onneksi maali on jotain lateksia (?), vesiliukoista, joten suihkussa lähti aika hyvin jäljet pois. Kahden kerroksen jälkeen näkyy vielä pakkelijäljet alta, joten joudun vetämään siihen ainakin vielä yhden kerroksen. Vaikka maalipurkissa sanottiin, että ei tarvitse kuin kaksi. Huijausta.

Olen huomannut, että liikkuessani täällä omassa (ja Xn) kaupunginosassani, syke ei enää nouse niin kuin silloin aluksi Ruohon muutettua tänne. Onneksi olen tottunut ajatukseen, että Ruoho ja X saattavat minä hetkenä hyvänsä kävellä vastaan. Kykenen jopa ajelemaan autolla Xn asunnon ohitse ilman sykkeen kohoamista, sen kummemmin ajattelematta. Aika auttaa sittenkin. Kyllä minä selviän.