Olen kuullut useammalta taholta ihmettelyä siitä, miten voin elää tässä tilanteessa. Miehelläni on uusi nainen ja hän täysin häikäilemättä on jatkuvasti yhteydessä tähän silloin kun olen itse kotona. Okei, he eivät keskustele ääneen keskenään (puhelimessa, netissä...), mutta chattailevat ja kirjoittelevat jatkuvasti sähköposteja. Tiedän koko ajan mieheni ilmeestä, milloin viesti lähtee tälle naiselle. Monien mielestä mieheni kohtelee minua täysin epäkunnioittavasti ja törkeästi ja minun pitäisi heivata äijä pihalle niin että hippulat vinkuu.

Itse koen olevani pattitilanteessa. Meillä on yhteinen asunto, joten puolet tästä kaikesta on mieheni. Miten minulla voisi olla oikeutta heittää häntä asunnostamme ulos - ja päinvastoin? Itselläni ei ole varaa lähteä pois uuteen asuntoon ja maksaa kahdesta samaan aikaan, kun mieheni eläisi tavallaan minun rahoillani ja toisi ehkä tämän naisensakin alueelle, joka on minun omaisuuttani.

En myöskään haluaisi millään riidellä. Olenko jotenkin vajaa päästäni, kun hillitsen jatkuvasti raivoni? En minä osaa olla vihainen ja raivoissani, muuta kuin ehkä jossain ihan sisimmässäni. Minä nielen kiltisti kaiken, mitä päälleni heitetään. Miksi raivo ja viha ei tule esille? En minä osaa vihata miestäni, ei ole tullut oikein mitään vihan tunteita esille. Korkeintaan olen vihainen itselleni siitä, että en kykene vihaamaan ja raivoamaan, niin kuin monen mielestä minun pitäisi tehdä.