Olen nähnyt jo kaksi kertaa lyhyen ajan sisällä samantapaisen unen. Molemmissa olen  ollut paikassa, jossa tarkastelen Xää ja Ruohoa jostain kauempaa, niin etteivät he näe minua.  En ole tilanteessa tarkoituksella tai vakoilemassa. Sitten unessa tapahtuu joku häiriö ja X huomaa minut. Minä en huomaa Xn huomanneen, vaan yhtäkkiä hän on edessäni ja lähelläni. Sitten hän koskettaa minua, puhuu hellästi, katsoo silmiin. Kertoo minulle kuinka ihana olen ja hämmästelee, miten on voinut unohtaa sen. Ruoho katoaa jonnekin. Tänäkin aamuna Xn kosketus lähes tuntui ihollani, kun heräsin. Mitä nämä unet tarkoittavat?

Tarkoittavatko ne sitä, että minulla on suuri läheisyyden- ja kosketuksenkaipuu?

Tarkoittavatko ne sitä, että ikävöin Xää takaisin, vaikka en tiedosta sitä itse?

Tarkoittavatko ne sitä, että yritän vakuutella itselleni, ettei X löydä koskaan minua parempaa?

Mitä tämä kaikki tarkoittaa? Osaisiko joku viisaampi tai muuten vaan innokas harrastelijapsykologi kertoa?