Tapasin tänään miehen siskon. Hänellä menee omassa parisuhteessaan huonosti, jota hän halusi minulle purkaa, mutta totta kai puhe kääntyi välillä tuohon omaan tulevaan tai jo olevaan exääni.

Mies on siis ilmoittanut minulle Ruohon tulevan toukokuun alussa pariksi viikoksi Suomeen. Hän on ilmoittanut, että minun pitää olla sen aikaa eli n. 10 päivää pois kotoani, jos aion asua tässä toukokuun loppuun. Nyt selvisi, että mies on viemässä Ruohoa sukujuhliinsa toukokuun lopulla; silloin kun Ruohon ei pitäisi enää olla Suomessa - siis miehen sanojen mukaan!

Mieshän tässä taannoin "kehuskeli" ystävälleen, että Ruoho muuttaa hänen luokseen heti, kun yliopisto-opinnot ovat ohi hänen omassa kotimaassaan eli toisin sanoen toukokuun alussa tänä vuonna. Minulle hän kuitenkin sanoi viikko sitten, ettei Ruoho ole tänne muuttamassa, vaan tulee ainoastaan kahden viikon lomalle. Miten on siis mahdollista, että Ruoho menee mieheni mukana sukujuhliin viikko sen jälkeen, kun minulle on ilmoitettu hänen poistuvan maasta?

Eihän se minulle toisaalta enää kuulu eikä paljon hetkautakaan, koska olen muuttamassa viikon sisällä pois. MUTTA: jos olisin joutunut valitsemaan sen, että jään tähän toukokuun loppuun, niin mieshän esittelisi uutta naistaan jo suvulleen, kun entinen asuisi vielä hänen asunnossaan! Pöyristyttävää! En vaan voi kerta kaikkiaan uskoa, että hän edes suunnittelee toimivansa noin.

Ilmeisesti tämä nyt sitten kuitenkin tarkoittaa sitä, että uusi, miestä 9 vuotta nuorempi nainen, nyt muuttaakin Suomeen. Miksi häntä muuten esiteltäisiin suvulle? Mutta voiko tosiaan olla mahdollista, että Ruoho muuttaa miehen luo pelkän kahden viikonlopputapaamisen ja runsaan netissä kommunikoinnin jälkeen? Voi nais(tyttö)parkaa, jos sen tekee.

En ymmärrä tässä sitä, että miksi miehen pitää vieläkin valehdella ruohoasioista, koska tiedän kuitenkin jo suhteesta. Luuliko hän tosiaan, että en saisi kuulla, että Ruoho menee sinne juhlille?

Miehen sisko oli sitä mieltä, että voisin ottaa puheeksi tämän asian miehen kanssa ja kysyä suoraan, miksi tämä valehtelee. Päätin kuitenkin, että en sano mitään. Olen niin kuin ei mitään olisi tapahtunut. Jos pääsen lähtemään tästä ensi viikonlopun aikana niin ettei mies ole paikalla tai tule edes käymään, jätän hänelle pöydälle kirjeen, jossa listaan asioita mistä olen hänelle loukkaantunut yms., johon siis lisään tuon valehtelun Ruohon maassaolostakin. Mutta kerron siitä suunnitelmasta tarkemmin joskus myöhemmin. Toivottavasti ensi viikko on vähän rauhallisempi mitä tämä on ollut. Toivossa on hyvä elää :).