Cherrycat haastoi minut jo aikoja sitten tähän juttuun... Olen siitä lähtien omituisia tapojani miettinyt, mikä ei ole ollut ollenkaan helppoa, sillä eiväthän ne tavat minusta itsestäni omituisia ole :) Mutta nyt siis vihdoin tartun haasteeseen. Parempi kai myöhään kuin ei silloinkaan.

Pelin säännöt:
“Paljastan viisi omituista tapaani. Tämän jälkeen valitsen seuraavat viisi ihmistä, jotka haastan tekemään saman perästä. Heidän tulee myös kirjoittaa nämä säännöt merkintäänsä. Linkitän haastamani ihmiset tämän merkinnän loppuun ja käyn ilmoittamassa heidän kommenttilaatikkoihinsa haasteesta ja tästä merkinnästä.” 

1. Omituisuus: Oletan, että ainakin melkein kaikki täällä Helsingin tuntumassa asuvat tietävät Jumbon kauppakeskuksen. No, siellähän on Citymarketissa ja Prismassa yhteiset ostoskärryt, joita löytyy monissa eri väreissä (punainen, sininen, vihreä, keltainen). Minä en voi koskaan ottaa sinisiä ostoskärryjä, koska inhoan ja kammoksun Xn myötä sinistä väriä niin paljon. Jos ensimmäiset kärryt ovat kaikki sinisiä (mitä ei yleensä luojan kiitos pääse tapahtumaan), minä odotan niin kauan, että jostain vapautuu muun väriset kärryt.

2. Omituisuus: Näkkileipä on sairaan hyvää, kun siihen laittaa päälle voita ja raakaa sipulisilppua.

3. Omituisuus: Skitsoilen avaimien suhteen aina. Jos lähden esimerkiksi kotoani ja olen juuri viime töikseni laittanut avaimet takin taskuun, en asiaa kuitenkaan usko ulko-ovea kiinni painaessani, vaan minun täytyy kaivaa avaimet käteeni siinä ovella ja tuijottaa niitä samalla, kun laitan oven kiinni. Joskus rituaaliin menee ihan sairaasti aikaa, jos kädet on täynnä kasseja ja ne pitää sitten laskea heti alas kun ne on juuri kerännyt mukaansa, että saa ne avaimet sieltä taskusta näkyville...

4. Omituisuus: Minä koen velvollisuudekseni lukea jokaisen lehden pääkirjoituksen, mitä ikinä erehdyn selaamaan. En vaan voi ohittaa sitä, oli lehti mikä tahansa. Joskus olen yrittänyt ja heti on tullut tosi huono omatunto, minkä vuoksi olen palannut lukemaan sen. Koen myös velvollisuudekseni ainakin selata kaikki lehdet, mitä postiluukustani tulee. Joskus minulla on vino pino Pirkka- ja Yhteishyvä-lehtiä, kun en ole niitä ehtinyt lukea mutta en voi heittää niitä poiskaan ennen katsomista. Tämä on syy, minkä vuoksi ulko-ovessani lukee: "Ei mainoksia kiitos!" :)

5. Omituisuus: Jos lähden kotoa reissuun vähän pidemmäksi aikaa tai vähän pidemmän matkan (yli 50 km) päähän, minun on aina siivottava se tiptop-kuntoon, ennen kuin voin lähteä. On imuroitava, kasteltava kukat, siivottava keittiö, laitettava tavarat paikoilleen. Tämän kaiken teen siis silloinkin, jos olen reissussa yhden päivän - alle vuorokauden - jos vaan matka ulottuu yli 50 km päähän kodistani. Mielestäni siistiin kotiin on mukava palata. :)

Niin ja sitten ne viisi jatkohaastetta... Apua, olen ollut niin kauan erossa blogimaailmasta enkä ole lukenut  aikoihin yhtään ainutta blogia, joten en taida nyt tässä vaiheessa haastaa ketään erityisesti. Ottakoon omakseen ken tahtoo.