No niin, tulihan se sieltä. Minulle ilmoitettiin illalla, että Ruoho on tulossa Suomeen toukokuun alussa ja siihen mennessä minun pitää olla täältä asunnosta ulkona. Vaikka ensin minulle on ilmoitettu, että saan etsiä itselleni rauhassa asunnon ja käyttää siihen aikaa vaikka kolme kuukautta. Nyt minulle ilmoitetaan vähän reilu kaksi viikkoa etukäteen, että sun pitää olla poissa maisemista kohta, että Ruoho pääsee lomalleen. Että sillä tavalla.

Sillä ei kuulemma ole väliä minkä hintainen tai kokoinen asunto on, vaan se voi olla mikä tahansa, koska kyseessä on nyt väliaikaisratkaisu. Anteeksi vaan, mutta:

Miksi minun velvollisuuteni olisi lähteä Ruohon takia tästä johonkin ylikalliiseen tai muuten huonoon asuntoon?

Mikä velvollisuus minulla on vielä tehdä, niin kuin mies tahtoo (tai käskee)?? Eikö minun ole nyt viimeinkin korkea aika tehdä niin kuin itse haluan ja koen itselleni parhaaksi?

Mies itse ilmoitti erosta. Luulisi, että kantaisi itse seuraukset siitä loppuun asti. Malttaisi odottaa sen verran, että pääsisin alta pois. Mutta ei, ei hän kanna ja se ei tietenkään ole mikään yllätys.

Hän väittää, että olen itse ilmoittanut lähteväni tästä asunnosta huhtikuun loppuun mennessä. Kun korjasin hänelle, että olen ainoastaan sanonut, että toivottavasti olen tästä pois siihen mennessä, hän ei enää palannut asiaan tai väittänyt vastaan. Mutta Ruohon lomasuunnitelmat oli silti tehty sen mukaan. Ja niitä ei voi perua. Eipä tietenkään. Ratkaisu kaikkeen on siis mieheni mielestä nyt se, että menen asumaan kalliilla "pariksi kuukaudeksi" jonnekin ja muutan sitten jälleen - halvempaan tai sellaiseen mikä enemmän miellyttää.

Kyllä elämä on ihanaa!