Nyt tekis mieli päästellä liuta rumia sanoja tähän. Olen jälleen kerran täysin ja käsittämättömän hämmästynyt siitä, että mies voi saati kehtaa tehdä minulle noin! Hän alkaa perumaan omia puheitaan, "uhkailee" tulevasta asumisestamme saman katon alla tulevan yhtä tuskaa ja niin edelleen. Onko se reilua, että minulle ilmoitetaan 10.4., että sun on oltava hävinnyt tästä asunnosta 30.4. mennessä? Että entiset sopimukset ei pidäkään paikkansa? En voi ymmärtää!

Minä en kestä sitä, minkälaisen ahdistuksen mies sai taas aikaan minussa. Minkälaisen vitutuksen ja tuhoamisvimman. Valokin taannoin tekemät ehdotukset miehen omaisuuden tuhoamisesta ovat alkaneet kiinnostaa. Miksi minä pitäisin jälleen kerran sopimuksista kiinni, jos mies ei itse pidä ja myöntää vielä sen? Mies on toivonut, että jakaisin reilusti tavaramme. Arvatkaa kiinnostaako enää? Tekisi mieli viedä tuhkatkin pesästä. Miten, miten, miten ihmeessä se voi tehdä niin minulle, että edes ehdottaa muuttamista jonnekin kalliiseen pariksi kuukaudeksi ja sitten muuttamista uudelleen, kun parempi asunto on löytynyt??? Ja SYY on se, että Ruoho on tulossa lomalle Suomeen!!!!!

Tämä on jotenkin niin järjetön juttu nyt, että sitä on tosi mahdotonta ymmärtää. Olen ollut tänään täysin työkyvytön. Olen ollut töissä, mutta en ole tehnyt muuta kuin kiroillut hiljaa mielessäni tai ääneen. Olen tutkinut lisää vuokra-asuntotarjontaa ja jättänyt hakemuksia. Miksi mies on saanut eilisellä keskustelullaan lietsottua minut paniikkiin??? Olen näyttänyt käymäämme keskustelua työtoverilleni ja luin sen siskolleni puhelimessa ääneen. Olen ällikällä lyöty. En kykene mihinkään. Laitan keskustelun tännekin sitten, kun koen sen turvalliseksi. Saatte kaikki lukea millainen se oli ja muodostaa itse käsityksenne siitä.

En ole pystynyt syömään tänään yhtään mitään. Ahdistus on ollut niin kova. No yksi syömätön päivä ei maailmaa kaada, olenhan tässä pitkään jo saanutkin syötyä ihan hyvin. (Ihan hyvin = jotain joka päivä.) Jos en kirjoita tai puhu asiasta, tuijotan vain eteeni. Maalailen kauhukuvaa siitä, että Ruoho tulee asuntoon, jossa vielä asun - MINUN KOTIINI - ja kiehnaa mieheni kimpussa. Ja minä olen paikalla ja joudun katsella sitä. Mitä ihmettä minä voin tehdä, että näin ei käy? Soitanko poliisit, jos mies raahaa sen naisen meille vai mitä?

Totta kai haluaisin siitä asunnosta pois niin pian kuin mahdollista. Enhän ole koskaan muuta väittänytkään. Mutta on minulla vähän ehtoja, joita en todellakaan aio muuttaa siksi, koska Ruoho on nyt tulossa. Kun mies on kerran niin rikas, niin vuokratkoon mökin koko kahden viikon ajaksi ja olkoot siellä keskenään. Minä en jaksa muuttaa kahden kuukauden välein eikä siinä ole yhtään mitään järkeä! Minä en tingi elämästäni enkä elintasostani paskapää-valehtelija-miehen ja Ruohon takia, en suunnitelmistani, en mistään.

Mies tulee tänään kotiin. Pelkään vähän. Pelkään, koska tunteet on nyt niin pinnassa, että voin oikeasti räjähtää minä hetkenä tahansa ja vaikka pahoinpidellä koko ukon. Voiskin lyödä munille kaikilla voimillaan. Tai leikata ne yöllä sen nukkuessa irti. Tai keihästää puukolla pussit... Eipä olisi enää Ruoholla syytä tulla jotain eunukkia tapaamaan. Ja jos mieheni testosteronitaso samalla vähän madaltuisi, ei olisi enää niin machoa. Arrrrgggghhhh!!!!

Mikä ihmeen tapahtuma mieheni elämässä pitäisi tapahtua, että hän oikeasti ymmärtäisi välillä ottaa huomioon toisenkin tarpeita? Mitä pitäisi tapahtua, että hän vilpittömästi kunnioittaisi minua (tai naisia ylipäätään)? Voi Ruoho, kun tietäisit mikä sinua odottaa. Kyllä mies jaksaa kaksi viikkoa skarpata ihan hyvin, ehkä pidempäänkin, mutta joskus tämä kaikki on sinunkin edessäsi. Mitä pitäisi tapahtua, että mies ei valehtelisi koko ajan ja joka suuntaan? Mitä pitäisi tapahtua, että mies ymmärtäisi itse törkeää ja ylimielistä käyttäytymistään?

Minä olen vihainen. Olen niin vihainen, että tärisen. Toivoisin, että voisin vaipua koomaan ja herätä siitä parin kuukauden päästä siihen, että kaikki minun elämäni asiat ovat järjestyneet. Itsestään. Nyt on todella vaikeaa pitää yllä uskoa ja toivoa tulevasta. Sisälläni on jalkapallon kokoinen möykky, joka painaa keuhkojani ja ylävatsaani. Tekisi mieli raastaa hiukset päästä helpottaakseni turhautumisen tunnetta. Ukkospilviä on taivaalla. Taivaalla, jossa aurinkokin on jo välillä pilkahdellut. 

En kestä!  

----------------------------

Lisäys 7.8.2007

Tässä aiheeseen liittyvät keskustelut, jotka lupasin blogiini joskus myöhemmin laittaa (keskusteluja en ole muokannut jälkeenpäin, ainoastaan nimet ja linkit olen ottanut pois):

X: Meillon muuten potentiaalinen ongelma, kun olen itse tehnyt suunnitelmia sen mukaan että tuossa kuunvaiheeseen mennessä olisit muuttanut kuten puhelit..

M: eli [Ruoho] muuttaa silloin tänne?

M: siis en mä oo mitään varmasti sanonut

M: sanoin että toivottavasti

X: Ei se mihinkään ole muuttamassa, mutta tulossa kyllä Suomeen parin viikon ajaksi.

M: no ei kai auta sit ku olla kolmestaan

X: Jepjep.

M: ei tuollaisia suunnitelmia kannattais kyllä tehdä ennen ku asiat on varmoja

X: En nyt viitti mennä yksityiskohtiin, mutta joku aikataulu tuollekin täytyi tehdä.

M: mille tuolle?

M: mun muuttamiselle?

X: No sen lomalle.

M: ok

M: no sitten menette vaikka tallinnaan tai jonnekin

M: tai mene sä sinne

M: tai kai se voi vielä siirtää sitä lomaa?

M: siirtäköön vaikka heinäkuulle?

M: silloin oon varmasti pois

X: Tai sä vuokralle jonnekin vähän huonompaan kunnes löydät sen mihin haluat muuttaa? Sulla vois oikeasti mennä vaikka kolme vuotta ennenkuin löydät jonkun joka kelpaa.

M: kyllä minä kaikkeni teen, että saisin asunnon. mutta en sentään niin hullu ole että astmaatikkona lähtisin jonnekin kosteusvauriokämppään [Ruohon] ja sun yhteisen elämän takia

M: yksityisten vuokrakämppiin pitää sitoutua vuodeksi. sitä en aio tehdä.

M: kyllä mä sen tiedän, että sitä asumisoikeusasuntoa en varmasti saa tähän hätään

X: Pääsee niihin lyhyemmäksin aikaa.

M: viimeksi tänään olen soittanut sille kaupungin tyypille ja kysellyt vapautuvia. ei ole nyt

M: ai jaa, kato vaikka etuovesta, niin ei pääse

X: Kyllä ne yleensä vaatii pidempää aikaa, mutta monia asioita voi sopia kun vaan puhuu avoimesti.

X: Siitä oli hesarissa joku juttu jokunen kuukausi sitten, kun aiheesta valitettiin.

M: joo tuota, olis vähän kiire, kun mun miehelle tulee sen uus tyttöystävä lomaileen....

X: Vaiko niin, että meillä on ja tulee oleen siellä kotona yhdessä oikeasti ihan tuskaa.

M: siis mitä, sä oot tuomassa sen [Ruohon] tänne, olen mä täällä tai en?

X: Molen sitä mieltä, että kyllä jonkun kämpän löytää ja pitääkin löytää, että saadaan tuo meidän tilanne selvitettyä. Mä hyväksyin sen, että en puhu sen kanssa jne. kun sä olet kuulolla, mutta fakta on se, että emmä sellaista ikuisesti meinaa jatkaa.

M: et niin mutta en mä ikuisesti tässä ookaan

X: Enkä tosiaankaan halua olla ahdistuneena omassa kotonani. Kyllä noi muuttoasiat pitää saada selvitettyä järkevällä aikataululla. Jos ei muuten, niin sitten väliaikaisella asunnolla.

M: en minäkään!

M: no eti sitten mulle kämppä, kiitos

M: sä oot ite sanonut mulle, että mä voin asua huonolla tsägällä tässä vielä kesälläkin

M: ja että eti vaan ite rauhassa itelles kämppä, vaikka siihen menisi aikaa

M: alatko perumaan puheitas?

X: No hieman kyllä.

M: ja se on oikeastikin niin, että vuokralaisellekin annetaan kuitenkin aikaa muuttaa pois irtisanomisajan jälkeen eikä se aika oo mikään alle kuukaus

X: Emmä sua siitä mihinkään voi alkaa pois heittämään, mutta sen verran nyt toivon sultakin, että tajuat, että jos ei löydy järkevässä ajassa lopullista kämppää, niin sitten pitää mennä väliaikaisesti johonkin.

M: oonko mä väittänyt sulle jotain muuta? lue mun tekstit ylhäältä uudestaan, jos

tuo on sulle vielä epäselvää.

M: ainoo mitä mulle on tarjottu, on se kosteusvaurioasunto

M: johon ei olis mahtunut ainutkaan tavara täältä asunnosta.

M: sänky olis ollu ainoo

M: ja sekin olis pitänyt ostaa itse

M: olisit ite tullut kattoon mun kanssa sitä niin olisit omin silmin nähnyt irronneet laatat ja sen vaurion siellä lattiassa

X: Joo, emmä sano että sun se olis pitänyt ottaa.

M: no mikä sitten mättää

X: No mikä ongelma on ottaa kämppää vuodeksi ja sinä aikana etsiä uutta?

X: [oikotien linkki]

X: Vuoraan ENINTÄÄN yksi vuosi esim tuossa.

X: TOka asunto minkä katsoin....

X: [oikotien linkki]

M: se ongelma, että en halua sitoutua vuodeksi mihinkään. mä en oikeesti tiedä nyt mitä mä haluan mun elämälltä enkä tiedä olenko täällä ees vuoden päästä. en halua väkisin sitten pitää itteeni täällä kämpän takia.

X: Kolmas minkä katsoin, [osoite], ei sanota mitään vuokrajasta....

M: [kaupunginosa] ei käy

X: Jos sä rajaat sen alueen pieneksi ja vaadit sitä sun tätä, niin et sä ikinä siitä mihinkään muuta.

X: [oikotien linkki]

M: kuule ei se alue ole pieni. mutta en halua käyttää 2 h päivässä aikaani matkustamiseen töihin ja takaisin

X: [kaupunginosa], ei vuokraaikarajoitusta.

X: [oikotien linkki]

X: [kaupunginosa], ei rajoitusta.

M: no, mä olen katsonut etuovesta

X: [oikotien linkki]

M: en oo mitään oikotietä katsonut

M: järkyttäviä vuokria

X: Etit sitten hyvällä ajalla halvempaa.

M: mistä sä tosta viimeisimmästäkään tiedät, että siinä ei ole mitään ehtoa

X: >Noissa monissa sanotaan, että on.

X: Oikeasti, jos sä etsit välaikaista asuntoa, läheltä, joka on hyvä kuntoinen ..... jälleen kerran, et sä voi vielä vaatia, että se on tosi halpa. Et sä sitten saa mitään.

M: tietääkö se [Ruoho] edes, että mä asun tässä vielä

X: Toki.

M: siis mikä on nyt tarkka päivä milloin se olis tulossa? 1.5. vai aiemmin? jos saan asunnon 1.5. alkaen, olen täällä vielä silloin. koska sittenhän mun pitää hankkia sinne esim. sänky että voin ees nukkua siellä.

M: ja ei kai sitä matkaa ole varattu vielä

M: menkää espanjaan

X: Toukokuun toisella viikolla.

M: ettekö te nyt voineet ottaa varman päälle ja sopia sitä lomaa tosiaan vaikka heinäkuulle

M: oikeesti

X: Ja lomat on asetettu jo.

X: Suomessa noiden sutviminen onnistuu paremmin kuin toisaalla.

M: No, olen pahoillani jos olen täällä vielä silloin, mutta en todellakaan aio asettaa sun ja [Ruohon] etua tässä vaiheessa etusijalle.

M: Olisit voinut ilmoittaa erosta aiemmin, koska olithan sen jo päättänyt tyyliin tammikuussa

M: niin olis nyt jo asunto- ja muut asiat kunnossa

X: Höpön löpön. Enkä näe järkeä lähteä tuohon keskusteluun.

M: toiseksi, olisit hoitanut sen oman osuutesi asuntoasiasta siinä viidessä päivässä niin kuin alunperin lupasit niin olisin ollut poissa maaliskuun puolivälissä

M: koska silloin olis ollut [kaupunginosasta] tarjolla se eka kämppä

M: no mut sanon toistamiseen, että minun elämässäni etusijalla et ole enää sinä eikä varsinkaan [Ruoho]

X: Sun elämän etusijalla pitäisi olla nyt päästä mahdollisimman nopeasti pois tuosta asunnosta.

M: juu

M: mutta ei siten, että joudun sen (=teidän) vuoksi taloudelliseen ahdinkoon tai menettämään terveyttäni

M: mutta jatketaan tätä sitten huomenna. en haluu riidellä. enkä väitellä. enkä käydä nyt tätä keskustelua.

X: Ei joku 200 euroa sua mihinkään taloudelliseen ahdinkoon vie. Mun ansiostani sä olet just tehnyt isot voitot asunnosta.

X: Aivan mainiosti pystyt kuukauden tai kaksi maksamaan vähän isompaa vuokraa, että saadaan tilanne selvitettyä. Siksi minäkin sen kaupan halusin tehdä nyt sitten varsin kalliilla hinnalla, vaikka tiedän että asuntojen hinnat on tulossa alas.

X: Ja ne "isot voitot" tuli mun pussistani.

(Seuraavana päivänä)


X: Asuntoasiasta haluan sanoa vielä jotain - tonnilla, siis tuhannella eurolla, pystyy asumaan 200 euroa kallimmalla vuokralla 5 kuukautta. Eli siis ei maksa paljon kaskaakaan lyhytaikaisesti asua vähän kalliimmalla, varsinkaan suhteutettuna siihen, että sait [euroja] käteistä tuosta kämpästä, josta [euroja] oli suoraan multa puhdasta rahaa päälle sen mitä itse siitä maksoit.

X: Tiedän, että lyhytaikaiseen kämppään on vittumaista mennä, mutta musta sun rehellisesti pitää tehdä kaikkesi sen eteen, että ratkaisulla kuin ratkaisulla pääset muuttamaan, ja sitten katsot sitä lopullista ratkaisua itsellesi.

X: Koska lopullisen asunnon löytyminen voi helposti kestää vuodenpäivät.

M: sulla on oikeus omaan mielipiteeseesi

X: Ja mä en oikeasti halua asua tässä tilanteessa päivääkään.

X: Ei se ole vain mielipide. Se on siinä määrin faktaa, että se on kuitenkin mun

asunto missä sä olet, jossa mä en saa enkä pysty olla niinkuin haluan olla.

M: ahaa. nyt sitten alkaa uhkailu?

X: Lue se sitten uhkailuna jos haluat.

M: kysyin vaan tarkennusta kun esitit asian mielestäni epäselvästi

X: "mun asunto missä sä olet, jossa mä en saa enkä pysty olla niinkuin haluan olla."

X: Mitä epäselvää tossa on?

M: no tiedät kyllä. keskusteltiin siitä jo eilen.

X: Mietimpä sitä eilistäkin keskustelua tänään. Ensin ei ollut tarkoitukseni jos et kämppää löydä ennen ensikuun toista viikkoa, että olisin kotonani ollut, mutta - se on mun koti. Eikä mulla ole varaa eikä edes mitään järkeä, että otan kauhean lainan ja maksan sulle [euroja] käteistä, ja sitten itse joudun elämään ties missä jossain koska sulle ei kelpaa pistää tonnia rahaa siihen, että olisi jotenkin järkevä elämisjärjestely....

X: Eli kyllä, vastaus kysymykseesi, kyllä minä ja [Ruoho] meinataan sitten siellä olla kun se Suomeen lomalle tulee.

M: minä en ole pakottanut sinua ostamaan tätä asuntoa

M: minä en ole luvannut varmasti olla tästä pois tämän kuun loppuun mennessä

M: sinä olet sanonut, että katsele asunto rauhassa

X: Sanoin sen... kaksi kuukautta sitten?

M: minkä?

X: Kyllä kolmessa kuukaudessa asunnon löytää.

X: Että katsele asunto rauhassa.

M: kyllä. ja että voit olla kesälläkin vielä tässä. sanoit senkin.

M: minä en voi sille mitään, jos te olette tehneet tuon lomasuunnitelman.

X: Jep. Siinä asiassa olin tyhmä, koska totuus on, että emmä kestä elää siinä sun kanssa enää juuri päiväkään. Koko tilanne hajoittaa mut aivan täysin.

M: miksi se hajottaa?

M: ei se ole siltä näyttänyt ollenkaan

X: Mun kotonani on hilluu nainen alasti nainen jonka kanssa mä en enää halua olla tekemisissä, estää mun kommunikoinnin henkilöön kenestä olen kiinnostunut, käytännössä estää mua rakentamasta elämääni eteenpäin, jne.?

M: kaksi kuukautta sitten minulla ei ollut tietoakaan erosta

M: on tämä vielä munkin koti, vaikka osakkeita en omistakaan

X: About kaksi kuukautta sitten ko. kesksutelu käytiin.

M: eli munkin kotona hilluu alaston mies

X: Ei se ole sun koti.

X: Sä olet siellä, koska et ole vielä muualla.

M: kyllä, mutta asuntoasia ei ole edennyt siihen tahtiin kuin itse ilmoitit/lupasit

M: enkä voinut mitään rakentaa, ennen kuin se oli selvä

M: ja sen olet ilmoittanut vasta 26.3. eli siitä on... kaksi viikkoa?

X: Sanoin sulle melkein alusta asti, että jos sä olet jostain jotain ostamassa/hankkimassa, ne rahat siihen järjestyy. Mä olen viahtanut kämppää 4 kertaa elämässäni, na niistä kahdessa mulla on ollut luottotietomerkintä - ja silti olen aina löytänyt kämpän päivässä - kahdessa viikossa.

X: Ja se on VAIN ja AINOASTAAN pelkkää molempien elämien hankaloittamista, että et suostu ottamaan jotain järkevää väliaikaisratkaisua vaan etsit elämän lopullista tarkoitusta uudella asunnolla.

M: en ole niin sanonut

X: Kuten sanoin, tonnilla pystyy elämään VIISI KUUKAUTTA 200 euroa kallimmassa asunnossa...

X: 200 euroa "kalliimmalla" saa melkein mitä vain.

X: Ja se tonni ei todellakaan ole kuin kärpäsen paskaraha.

M: mihin tuo sun laskutoimitus perustuu?

X: 1000/200 = 5

M: soitin muuten tänään yhteen niihin asunnoista, joista laitoit eilen linkkejä.

vaikka sivulla ei mainittukaan vuoden määräaikaissopimusta, niin silti siinä oli se. ja se oli eka johon soitin.

M: tai siis en sitten soittanut muihin

M: koska se on niin itsestään selvä asia, että niissä on se.

M: eikä auttanut mikään tilanteen selvittely

X: Sitten meet vuodeksi johonkin.

M: tai kun eilen sanoit, että jos on avoin, niin siinä joustetaan

X: Jos et muuten asiaa pysty selvittämään.

M: en mene, sen verran voin päättää kyllä omasta elämästäni

X: Ja mä olen sitä mieltä, että sen pystyy saamaan joustamaan.

X: No, mä voin sen verran päättää omasta elämästäni, että sä et ikuisesti siinäkään asunnossa tule olemaan. Ensi kuun toisest aviikosta alkaen mä meinaan olla siellä [Ruohon] kanssa. En mä sua sieltä pihalle halua lähteä heittämään, mutta saat sitten itse elellä sen asian kanssa siellä kanssa.

M: selvä.

M: tutustunpa sitten siihenkin.